Dacia are un rival surpriză de la Volkswagen și bătaia va fi pe preț
Nu neapărat că Dacia duce lipsă de concurență, dar mărcile care sunt în aproximativ aceeași ligă fie sunt mai scumpe, fie nu oferă același tip de modele. Dar Volkswagen vrea un pic din piața asta, iar pentru așa ceva e gata să sacrifice o marcă văzută premium până acum.
Oricât ai auzi că Dacia nu mai e low cost, ci smart choice, mașinile sale rămân dezirabile fix pentru preț. De la Logan și până la Duster, prețul e ceea ce a făcut din această marcă una de succes. Iar Volkswagen, un grup auto care controlează alte mărci, vrea o parte din acest succes.
De data asta, compania germană sacrifică marca Skoda. Astfel, strategia e că modelele Skoda să concureze direct cu mărci care au ceva notorietate pe zona low cost, cum ar fi Dacia, Hyundai sau Kia. Există și-o veste bună: Seat va fi poziționată mai sus, în zona Alfa Romeo.
Volkswagen ca rival pentru Dacia înseamnă o dificultate crescută
Skoda, cel puțin în România, se bucură de-o popularitate însemnată. Până acum a fost mașina „de lux” a patronului care a reușit cât de cât să aibă succes în afaceri. Nu-i chiar Mercedes sau Aston Martin, dar e mai sus decât Logan. Sau măcar era mai sus decât Dacia.
Strategia Volkswagen e să repoziționeze mărcile și, eventual, să nu mai concureze între ele. Skoda, de exemplu, putea fi un concurent pentru modelele VW la nivel de echipare şi confort. Dar Skoda poate fi la fel de utilă pe zona low cost, eventual cu un SUV accesibil sau chiar cu modele hibrid.
Conform Michael Jost, şeful strategiei de produs în cadrul VW Group, strategia de acum presupune o clarificare între mărcile grupului. În viitor, Skoda ar putea renunţa la versiunile sale care duc marca spre segmentul superior. Va miza însă mai mult pe Europa de Est și piețele pe care Dacia se descurcă bine. În Români, de exemplu, nu stă deloc rău.